almond.jpgΣούπερ-τροφή χαρακτηρίζουν οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Τορόντο τα αμύγδαλα. 
Αν και «εγνωσμένης» υψηλής θερμιδικής αξίας, οι τραγανοί καρποί μειώνουν τα επίπεδα της λεγόμενης «κακής» χοληστερίνης (LDL) και προστατεύουν τον οργανισμό από την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων.

 

Η προστατευτική δράση των αμυγδάλων οφείλεται, σύμφωνα με τους ερευνητές, στα μονοακόρεστα λίπη που περιέχουν. Η αποτελεσματικότητά τους στον περιορισμό των επιπέδων της «κακής» χοληστερίνης θεωρείται ανάλογη με εκείνη των στατινών!
Μια χούφτα αμύγδαλα (15γρ.) περιέχει μεν 92 θερμίδες, αλλά επίσης μπορεί να μας δώσει:
● το 50% της απαιτούμενης ημερήσιας κατανάλωσης βιταμίνης Β, η οποία θεωρείται σημαντική για την διατήρηση ενός υγιούς νευρικού και ανοσοποιητικού συστήματος.
● το 75% της απαιτούμενης ημερήσιας κατανάλωσης βιταμίνης Ε, την οποία πρέπει να λαμβάνει ο οργανισμός μας για γερή καρδιά.
Μια δεύτερη έρευνα από το King’s College του Λονδίνου απέδειξε ότι οι φυτικές ίνες, που προσφέρουν τα αμύγδαλα, «μπλοκάρουν» την απορρόφηση των λιπαρών και των υδατανθράκων και επίσης βελτιώνουν το μηχανισμό που μας προκαλεί το αίσθημα κορεσμού. Έτσι, υποστηρίζουν οι βρετανοί ερευνητές, συμβάλλουν στη ρύθμιση του σωματικού βάρους και συνεπώς περιορίζουν τον κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών, όπως ο διαβήτης τύπου 2.
Τα αμύγδαλα αποτελούν επίσης μια εξαιρετική πηγή μεταλλικών στοιχείων όπως:
● Μαγνήσιο - Βοηθά στην ενίσχυση της ενεργητικότητας, ενώ παράλληλα προστατεύει τα οστά.
● Κάλιο - Ελέγχει την ισορροπία των υγρών στον οργανισμό και βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.
● Ασβέστιο - Θωρακίζει τα οστά.

Επομένως τα αμυγδαλα είναι σύμμαχος μας στη καλη υγεία και στη σιλουέτα μας, εφόσον καταναλώνονται ανάλατα και χωρίς επένδυση από καραμέλα ή σοκολάτα..