weight loss 3Σιχαίνεστε τις δίαιτες; Δεν μπορείτε με τίποτα να ακολουθήσετε ένα συγκεκριμένο διαιτολόγιο, ούτε βέβαια να στερηθείτε αγαπημένες, αλλά παχυντικές απολαύσεις όπως τα γλυκά και οι πίτσες; Κανένα πρόβλημα! Καθιερώστε «τα σαββατοκύριακα της αμαρτίας» και η ζωή σας θα αλλάξει, μαζί φυσικά με την ένδειξη της ζυγαριά σας!

Ξέρετε το ανέκδοτο με τη «Δίαιτα του ανανά», αυτή κατά την οποία μπορείτε να τρώτε τα πάντα εκτός από ανανά; Κάτι αντίστοιχο είναι και «τα σαββατοκύριακα της αμαρτίας», αφού κατά τη διάρκειά τους μόνο δίαιτα δεν θα πρέπει να κάνετε. Αυτή τη φορά όμως δεν  πρόκειται για κάποιο ανέκδοτο, αλλά για έναν έξυπνο τρόπο που θα σας επιτρέψει να απαλλαγείτε από τα λίγα ή πολλά περιττά κιλά σας, εύκολα και κυρίως χωρίς ιδιαίτερες στερήσεις. Και αν όλα αυτά σας ακούγονται υπερβολικά ή ανεδαφικά, ρίξτε μια ματιά στους κανόνες που ακολουθούν και θα καταλάβετε! Η μέθοδος αδυνατίσματος που σας προτείνουμε δεν είναι μαγική ούτε ταχυδακτυλουργική, είναι απλά μία σύνοψη των μεγαλύτερων μυστικών των διαιτολόγων προσαρμοσμένη στα μέτρα σας.

 

Τα μυστικά της επιτυχίας!

Η βασική αρχή: Για να χάσετε βάρος πρέπει να προσλαμβάνετε καθημερινά λιγότερες θερμίδες από όσες καταναλώνετε.

Το πρόβλημα: Περίπου 5 ημέρες αφότου ακολουθήσετε μία δίαιτα με μειωμένες θερμίδες το σώμα σας αρχίζει να καταστέλλει την απελευθέρωση της ορμόνης που ρυθμίζει την όρεξη, της λεπτίνης. Αυτό έχει δυο συνέπειες: νιώθετε ότι υποφέρετε τρομερά από την πείνα, ενώ παράλληλα μειώνεται ο μεταβολικός σας ρυθμός, κάτι που δυσχεραίνει την απώλεια κιλών.

Η λύση: Τα σαββατοκύριακα ενδώστε σε έναν οποιονδήποτε παχυντικό πειρασμό θέλετε, αλλά τις καθημερινές βάλτε στόχο να καταναλώνετε 500 θερμίδες λιγότερες από αυτές που είχατε συνηθίσει. Μην νομίζετε πως θα σας «στοιχίσει» ιδιαίτερα. Αν δεν φάτε ένα μπολ με μους σοκολάτας θα γλιτώσετε 525 θερμίδες, ενώ αν αντισταθείτε σε ένα κομμάτι πίτσα σπέσιαλ το κέρδος σας θα είναι 458 θερμίδες. Ένα μεγάλο κομμάτι παστίτσιο έχει 743 θερμίδες, μία πάστα σοκολατίνα 560, ενώ αν αντί για μία καρμπονάρα (783 θερμίδες) επιλέξετε μία μερίδα γεμιστές πιπεριές με ρύζι (195 θερμίδες) θα βγείτε και κερδισμένες κατά 88 θερμίδες.

Το αποτέλεσμα: Ακολουθώντας τους παρακάτω κανόνες δεν θα αισθάνεστε ιδιαίτερα στερημένες και ταυτόχρονα θα προλάβετε την μείωση του μεταβολισμού σας. Έτσι θα αδυνατίσετε πιο εύκολα, πιο αποτελεσματικά, αλλά και πιο ανώδυνα. Θα χάνετε περίπου μισό με ένα κιλό την εβδομάδα, ενώ θα εξασφαλίσετε καλύτερη υγεία και φυσική κατάσταση. Αν δεν καταφέρετε να τηρήσετε όλους τους κανόνες με την πρώτη προσπάθεια δεν πειράζει. Βάλτε ως αρχικό στόχο να αποκτήσετε όσο το δυνατόν περισσότερες από τις καλές συνήθειες που ακολουθούν. 

 

Κανόνες από Δευτέρα μέχρι Παρασκευή

1. Μειώστε την καθημερινή πρόσληψη θερμίδων κατά 500. Εφοδιαστείτε με ένα καλό και σύγχρονο θερμιδομετρητή. Στη συνέχεια και χωρίς να αλλάξετε τις διατροφικές σας συνήθειες για μία εβδομάδα καταγράψτε καθημερινά τις θερμίδες που καταναλώνετε. Στο τέλος της βγάλτε ένα μέσο όρο από τον οποίο θα αφαιρέσετε τις 500 θερμίδες που πρέπει να περικόψετε. Επίσης μπορείτε να υπολογίσετε κατά προσέγγιση πόσες θερμίδες χρειάζεστε καθημερινά πολλαπλασιάζοντας το βάρος σας σε κιλά με το 32 εάν κάνετε καθιστική δουλειά (πχ. γραφείου), με το 34 εάν η εργασία σας έχει μία μέτρια κινητικότητα (πχ. πωλήτρια σε κατάστημα), με το 37 αν το επάγγελμα σας είναι αρκετά δραστήριο (πχ. κομμώτρια ή ταχυδρόμος) και με το 40 αν είναι υπερδραστήριο (π.χ. γυμνάστρια). 

 

2. Προσπαθήστε να τρώτε 5 με 6 φορές την ημέρα. Τρώγοντας συχνά και από λίγο ο μεταβολισμός σας θα «δουλεύει» πιο γρήγορα και αποτελεσματικά, ενώ τα περισσότερα κιλά που θα χάσετε θα είναι λίπος και όχι μυϊκός ιστός.

 

3. Κάντε ισορροπημένα γεύματα για να καλύπτεται τις ανάγκες σε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, και επομένως καλύτερο μεταβολισμό. Καταναλώνετε λοιπόν τροφές που να καλύπτουν τι ανάγκες σας σε πρωτεΐνες (πουλερικά, ψάρι, άπαχο κόκκινο κρέας και αβγά), υδατάνθρακες (αμυλούχες τροφές οπως ψωμί και δημητριακά ανεπεξέργαστα/ ολικής άλεσης και πολύσπορα τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες και φυτικές ίνες, φρούτα και λαχανικά), καλής ποιότητας λίπη (ξηροί καρποί όπως ελαιόλαδο, σπορέλαια αλλά και φουντούκια, αμύγδαλα και καρύδια). Μην ξεχνάτε να πείνετε αρκετό νερό  αλλά και ροφήματα όπως πράσινο τσάι, φασκόμηλο και χαμομήλι.

 

4. Φροντίστε κάθε μέρα να καταναλώνετε 6 μερίδες φρούτα και λαχανικά.

 

5. Περπατήστε καθημερινά 10.000 βήματα. Αντιστοιχούν περίπου σε 8 χιλιόμετρα περπάτημα και αυξάνουν την απώλεια θερμίδων καθημερινά κατά 500. Τα βηματόμετρα είναι φτηνά και θα σας ενθαρρύνουν να περπατήσετε περισσότερο. Εάν θέλετε να έχετε μεγαλύτερη απώλεια βάρους προσθέστε μέσα στην εβδομάδα τρία ή περισσότερα τριαντάλεπτα προγράμματα αερόμπικ.

Λίστα ελέγχου

Στο τέλος κάθε ημέρας ελέγξτε αν:

•·        Καταναλώσατε έξι μερίδες φρούτα και λαχανικά.

•·        Φάγατε έξι μικρά γεύματα.

•·        Συμπεριλάβατε μία πρωτεΐνη σε κάθε γεύμα.

•·        Ήπιατε δύο λίτρα νερό.

•·        Περιορίσατε όσο πιο πολύ μπορούσατε τον καφέ, το αλάτι και τη ζάχαρη.

•·        Αποφύγατε εντελώς το αλκοόλ.

•·        Περπατήσατε 10.000 βήματα.

 

 

 

Κανόνες για το σαββατοκύριακο

Το 48ωρο κατά το οποίο μπορείτε να απολαύσετε όλα όσα στερηθήκατε τις προηγούμενες μέρες έφτασε! Απολαύστε το, αλλά ακολουθείστε και μερικούς απλούς κανόνες έτσι ώστε να βεβαιωθείτε ότι δεν θα καταστρέψετε όλα όσα καταφέρατε μέσα στη βδομάδα.

•1.      Από το πρωί του Σαββάτου μέχρι τα μεσάνυχτα της Κυριακής φάτε αυτό  που περισσότερο θέλετε. Προτιμείστε εκείνες τις 2-3 λιχουδιές που σας έλειψαν περισσότερο κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.

 

•2.      Φροντίστε να τρώτε μόνο όταν πραγματικά πεινάτε. Όχι όταν βαριέστε, είστε κουρασμένες ή επειδή απλά μπορείτε να φάτε κάτι «απαγορευμένο».

 

•3.      Σταματήστε όταν χορτάσετε. Εάν αισθανθείτε πως τρωτέ μόνο και μόνο επειδή υπάρχει ακόμη φαγητό στο πιάτο σας σταματήστε. Κανονικά όσο πιο πλούσιος σε λίπος, ζάχαρη και θερμίδες είναι ο πειρασμός στον οποίο θα ενδώσετε τόσο πιο γρήγορα θα νιώσετε το αίσθημα της πληρότητας. Τρώτε λοιπόν αργά και για να σιγουρευτείτε ότι δεν χορτάσατε περιμένετε τουλάχιστον 10 λεπτά πριν συνεχίσετε να τρώτε.

 

•4.      Καταναλώστε μόνο τα φαγητά που θέλετε. Σε κάθε γεύμα αποφασίστε τι πραγματικά «λαχταρήσατε» να φάτε και περιοριστείτε μόνο σε αυτό. Για παράδειγμα συνηθίζουμε να συνοδεύουμε το πικάντικο κοκκινιστό κρέας με ρύζι, αλλά ουσιαστικά αυτό που θέλουμε να φάμε είναι το κρέας και όχι το ρύζι. Γιατί, λοιπόν, να επιβαρυνθείτε με τις 200 θερμίδες του ρυζιού, το οποίο μπορείτε να φάτε και μέσα στη βδομάδα. Επίσης αν θέλετε να φάτε ένα τσίζμπεργκερ ή ένα σουβλάκι με τηγανιτές πατάτες, δεν είναι ανάγκη να τα φάτε παρέα, φάτε τις πατάτες την Κυριακή. Παράλληλα φροντίστε σε κάθε παχυντικό γεύμα που τρώτε να προσθέτετε μερικά λαχανικά ή φρούτα.

 

•5.      Γευτείτε οποιαδήποτε λιχουδιά, αλλά σε μικρές ποσότητες. Μοιραστείτε ένα τεράστιο παχυντικό σάντουιτς με κάποιον άλλον, ενώ δεν είναι ανάγκη να φάτε μία ολόκληρη σοκολάτα ή γκοφρέτα. Όλες αυτές οι λιχουδιές υπάρχουν πλέον σε μίνι συσκευασίες. Στα φαστ φουντ επιλέξτε τα παιδικά μενού. Θα απολαύσετε αυτά που θέλετε, σε μικρότερες ποσότητες, φθηνότερα και θα πάρετε και δωράκι. Στα εστιατόρια προτιμήστε ένα κανονικό πιάτο παραγγείλτε και μην φάτε και ορεκτικά. Διαφορετικά παραγγείλτε δύο ορεκτικά έναντι του κυρίως πιάτου. Γενικότερα βάλτε στόχο να τρώτε κάθε μέρα μέσα στο σαββατοκύριακο δύο λιχουδιές και να πίνετε δύο ποτά. Τέσσερα παχυντικά εδέσματα και τέσσερα ποτήρια αλκοόλ συνολικά δεν είναι και λίγο, αν σκεφτείτε πως θα αδυνατίζετε κιόλας.

 

•6.      Κινηθείτε όσο το δυνατόν περισσότερο. Προσπαθήστε να κάνετε εκείνα τα 10.000 βήματα. Αν σας φαίνονται πολλά για το σαββατοκύριακο κάντε μια εξόρμηση στα μαγαζιά και θα τα ξεπεράσετε χωρίς να το καταλάβετε. Παράλληλα επιδοθείτε σε μια «κοινωνική δραστηριότητα», όπως ποδηλασία, τένις, ιππασία κλπ. 

 

 

Λίστα ελέγχου

Μέσα στο σαββατοκύριακο ελέγξτε αν...

•·        Ενδώσατε σε μερικές μικρές γαστρονομικές αμαρτίες.

•·        Απολαύσατε ένα παχυντικό γεύμα, αλλά φροντίσατε να το συνοδέψετε με λαχανικά και φρούτα.

•·        Επιδοθήκατε σε ένα ομαδικό σπορ.

•·        Φάγατε μόνο όταν πεινούσατε.

•·        Ήπιατε 2 λίτρα νερό ανά μέρα.

Καταναλώσατε μόνο δύο αλκοολούχα ποτά ανά μέρα