hdl cholesterolΤα καρδιαγγειακά προβλήματα είναι από τα πιο συχνά και σοβαρά στην εποχή μ μας. Η "καλή χοληστερόλη" αποτελεί το σύμμαχο μας για την αποφυγή εμφραγμάτων.. Μερικες εύκολες αλλαγές στον τρόπο ζωής μας και τη διατροφή ας συμβάλλουν να την διατηρούμε ψηλά..

απώλεια βάρους έως ότου φτάσετε στα επιθυμητά επίπεδα (ιδανικό βάρος)

χρησιμοποιείτε ελαιόλαδο στη μαγειρική σας ακόμη και όταν πρόκειται για τηγάνισμα

προσλαμβάνετε μεγάλη ποσότητα φυτικών ινών, όπως λαχανικά, φρούτα, όσπρια

    ιδιαίτερη βοήθεια φαίνεται να προσφέρουν τα μήλα ,το σκόρδο, το ωμό κρεμμύδι, οι κόκκοι ρυζιού και βρώμης

    η κατανάλωση ψαριών και μάλιστα λιπαρών (όπως η σαρδέλα και το σκουμπρί) είναι καλή λόγω της υψηλής περιεκτικότητας τους σε ω-3 λιπαρά οξέα

    η βιταμίνη Ε επίσης βοηθά στην αύξηση της HDL

    να καταναλώνετε γάλα και γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά καθώς επίσης και άπαχα τυριά π.χ. ανθότυρο

    αποφεύγετε τροφές όπως συκώτι, μπέικον, αλλαντικά, λουκάνικα, ζωικό βούτυρο, σοκολάτα

    ο κρόκος του αυγού παρόλο που περιέχει χοληστερόλη έχει βρεθεί ότι βοηθά στην αύξηση και διατήρηση της HDL λόγω της λεκκιθίνης που περιέχει

    μια μικρή ποσότητα κόκκινου κρασιού δείχνει να βοηθά π.χ. ένα ποτηράκι κόκκινο ξηρό κρασί την ημέρα

    ρύθμιση τυχόν υπάρχουσας υπερλιπιδαιμίας

    Αλλά κυρίως για την άυξηση της HDL διακοπή του καπνίσματος και καθημερινή μέτριας σε ένταση άσκησητουλάχιστον 4-5 χιλιόμετρα βάδισμα σε γρήγορο ρυθμό

Τέλος  ο σωστός διατροφικός προγραμματισμός και γενικότερα ισορροπημένο διαιτολόγιο δρούν καταλυτικά στη ρύθμιση των επιπέδων της χοληστερόλης του αίματος.