swmatotupos axladiΤο μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού αφιερώνει αρκετό χρόνο σε προσπάθειες απώλειας βάρους συχνά επικεντρωμένου σε συγκεκριμένα επίμαχα σημεία τα οποία είναι για τους άντρες στην περιοχή της κοιλιακής χώρας και για τις γυναίκες συνήθως στους μηρούς, στα γνωστά σε όλους "ψωμάκια".

Επίσης γυναίκες ανεξαρτήτως βάρους και ηλικίας -ακόμα και οι πολύ νέες κοπέλες και αυτές με βάρος στα φυσιολογικά επίπεδα αλλά και πιο κάτω από το φυσιολογικό- εμφανίζουν συχνά κυταρίτιδα, η οποία είναι μεταξύ άλλων αποτέλεσμα κακής, μη ισορροπημένης διατροφής, πλούσιας σε λιπαρά και φτωχής σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά στοιχεία ικανά να εμποδίσουν τις αλοιώσεις του ιστού του δέρματος και επομένως της κυτταρίτιδας.


Το πρόγραμμα διατροφής που ακολουθεί βρίσκει εφαρμογή σε κάθε έναν από εμάς και ανάλογα τροποποιημένο με τους στόχους μας μπορεί να αποτελέσει μια διατροφή με στόχο την απώλεια βάρους ή μια στροφή σε ένα πιο υγιεινό καθημερινό διαιτολόγιο για προφύλαξη της καλής υγείας και λαμπερής εικόνας μας χωρίς πρόωρα σημάδια γήρανσης και αλλοιώσεις  όπως είναι η κυτταρίτιδα.

Πως λειτουργεί;
Πρόκειται για ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής που περιλαμβάνει όλες τις ομάδες τροφίμων και που είναι όμως αυστηρό ως προς τις ενδεχόμενες επιλογές πηγών λιπών. Επειδή δεν απευθύνεται αποκλειστικά σε άτομα με αυξημένο βάρος αλλά και σε όσους αντιμετωπίζουν πρόβλημα συσσώρευσης λίπους σε συγκεκριμένες περιοχές (γλουτούς, μηρούς, κοιλιά, κλπ), πρέπει να ακολουθούνται αυστηρά οι οδηγίες ως προς την τήρηση των γευμάτων και τις επιλογές ή απαγορεύσεις τροφίμων. Αυτό ακριβώς είναι και ο λόγος που δεν υπάρχει συγκεκριμένος χρόνος εφαρμογής, αλλά ανάλογα με τις ανάγκες εφαρμόζεται με υπομονή για μικρότερο ή μεγαλύτερο διάστημα.
Επίσης το πρόγραμμα μπορεί να εφαρμοστεί "ανώδυνα" από κάθε μέλος της οικογένειας ανεξαρτήτως ηλικίας, αφού αναιρεθούν οι περιορισμοί στις μερίδες που πρέπει να εφαρμόζονται μόνο από όσους έχουν πρόβλημα βάρους.

Σχεδιασμός διατολογίου

    Απαρτίζεται από 3 κυρίως μεγάλα γεύματα (πρωϊνό, μεσημεριανό, βραδινό) την ημέρα και δύο μικρότερα ενδίαμεσα (δεκατιανό, απογευματινό).
    Στην περίπτωση αυξημένου συναισθήματος πείνας καταναλώστε απεριόριστη σαλάτα ή 1 επιπλέον φρούτο ή 1 γιαούρτι 0-2% ή 1 ποτήρι γάλα 1.5%
    Τουλάχιστον 5-6 ποτήρια νερό ημερισίως και προσοχή στην αποφυγή αισθήματος δίψας κατά τη διάρκεια της ημέρας, που υποδηλώνει αφυδάτωση
    Κατανάλωση καφέ, τσαγιού και άλλων αφεψημάτων με μέτρο (έως 2-3 την ημέρα) με χρήση υποκαταστάτων ζάχαρης (ζαχαρίνη)
    Αποφεύγεται να καταναλώνεται πολύ λιπαρά τυριά και λιπαρές ύλες άλλες πέραν του ελαιολάδου
    Εναλλακτικά του λαδιού αντικαταστήστε για κάθε 1κ.γλ με 10 κομμάτια ξηρούς καρπούς κατά προτίμηση αμύγδαλα, καρύδια και φουντούκια ή 5 με ελιές

Επιλογές πρωϊνών:

    30γρ δημητριακά ολικής αλέσεως+ 1ποτήρι γάλα 1.5% ή 1 γιαούρτι 0-2%
    1ποτήρι γάλα 1.5% ή 1 γιαούρτι 0-2% + 1φέτα ψωμί (30γρ) ολικής αλέσεως+ 1κ.γλ μέλι ή μαρμελάδα
    1milkshake μπανάνα: 1ποτήρι γάλα 1.5% ή 1 γιαούρτι 0-2% + 1μπανάνα + 1κ.γλ μέλι
    1 φέτα ψωμί (30γρ)+ 1κ.γλ μέλι+ 1milkshake βανίλια: 1ποτήρι γάλα 1.5%+ 1κ.γλ μέλι+ 1πρέζα βανίλια
    1τοστ με τυρί, ντομάτα+ 1φρούτο
    1γιαούρτι 0-2%+ 2φρούτα
    1γιαούρτι 0-2%+ 5-6καρύδια+ 1κ.γλ μέλι+2φρυγανιές
    1μπάρα δημητριακών

Επιλογές μεσημεριάνων:

    1σουβλάκι χοιρινό με 1 πίτα αλάδωτη, 5κομμάτια πατάτες τηγανητές, ντομάτα+ 1.5κούπα σαλάτα με 2κ.γλ ελαιόλαδο
    250γρ μακαρόνια με 3κ.σ σάλτσα φρέσκιας ντομάτας που περιέχει 2κ.γλ ελαιόλαδο και 50γρ τυρί τριμμένο+ 1.5κούπα σαλάτα με 2κ.γλ ελαιόλαδο
    120γρ κοτόπουλο ψητό ή βραστό+ 1.5κούπα σαλάτα με 2κ.γλ ελαιόλαδο+ 3φρυγανιές τεμαχισμένες μέσα στη σαλάτα+ 3κ.γλ τυρί κότρινο τριμμένο
    1κονσέρβα τόνου σε νερό (100γρ)+ 1.5κούπα σαλάτα με 2κ.γλ ελαιόλαδο+ 3κ.σ καλαμπόκι+ 200γρ πατάτα βραστή+ 1κ.σ μαγιονέζα light
    1κούπα όσπρια με 2κ.γλ ελαιόλαδο+ 30γρ τυρί+ 1φέτα ψωμί+1.5κούπα σαλάτα με 2κ.γλ ελαιόλαδο
    250γρ ρύζι νερόβραστο+ 90γρ γαρίδες βραστές σε φρέσκια ντομάτα με 2κ.γλ ελαιόλαδο +1.5κούπα σαλάτα με 2κ.γλ ελαιόλαδο
    150γρ ψάρι ψητό ή βραστό+ 1.5κούπα χόρτα+ 1φέτα ψωμί ολικής αλέσεως (30γρ)
    1ομελέτα με 2 αβγά, 30γρ τυρί, πιπεριές, ντομάτα, κρεμμύδι, μανιτάρια+ 1.5κούπα σαλάτα με 2κ.γλ ελαιόλαδο+ 1φέτα ψωμί ολικής αλέσεως (30γρ)
    2κούπες φασολάκια ή μπάμιες ή μπριάμ ή ιμάμ βρασμένα σε κόκκινη σάλτσα με 3κ.γλ ελαιόλαδα + 100γρ πατάτα+ 1φέτα ψωμί ολικής αλέσεως (30γρ)+ 50γρ τυρί

Επιλογές βραδινών

    90γρ μπιφτέκι+ 1φέτα ψωμί ολικής αλέσεως (30γρ)+ 1.5 κούπα σαλάτα με 2κ.γλ ελαιόλαδο
    1τοστ με ψωμί ολικής αλέσεως, 1φέτα τυρί, 1φέτα ζαμπόν γαλοπούλας, ντομάτα+ 1.5κούπα σαλάτα με 2κ.γλ ελαιόλαδο
    200γρ πατάτες βραστές+ 1αβγό βραστό+ 30γρ τυρί κίτρινο+ 1.5κούπα σαλάτα με 2κ.γλ ελαιόλαδο
    1σάντουιτς με 60γρ ψωμί ολικής αλέσεως, 60γρ κοτόπουλο βραστό, ντομάτα, μαρούλι, 1κ.σ μαγιονέζα light
    1γιαούρτι 0-2%+ 200γρ ρύζι νερόβραστο+ 1.5κούπα σαλάτα με 2κ.γλ ελαιόλαδο
    200γρ μακαρόνια πένες+ 60γρ ανθότυρο+ 1ντομάτα+ πιπεριά + 5ελιές+ 2κ.γλ ελαιόλαδο
    1 χωριάτικη σαλάτα με 60γρ φέτα+ 5ελιές+ 1παξιμάδι 50γρ+ 2κ.γλ ελαιόλαδο

Ενδιάμεσα γεύματα

    1γιαούρτι 0-2%+ 1φρούτο
    2φρούτα
    1παγωτό 0%
    1γιαούρτι 0-2%+ 1κ.γλ γλυκό του κουταλιού