Πώς να αυξήσω την «καλή» HDL- χοληστερόλη?

Τα καρδιαγγειακά προβλήματα είναι από τα πιο συχνά και σοβαρά στην εποχή μ μας. Η "καλή χοληστερόλη" αποτελεί το σύμμαχο μας για την αποφυγή εμφραγμάτων.. Μερικες εύκολες αλλαγές στον τρόπο ζωής μας και τη διατροφή ας συμβάλλουν να την διατηρούμε ψηλά..

  • απώλεια βάρους έως ότου φτάσετε στα επιθυμητά επίπεδα (ιδανικό βάρος)
  • χρησιμοποιείτε ελαιόλαδο στη μαγειρική σας ακόμη και όταν πρόκειται για τηγάνισμα
  • προσλαμβάνετε μεγάλη ποσότητα φυτικών ινών, όπως λαχανικά, φρούτα, όσπρια
  • ιδιαίτερη βοήθεια φαίνεται να προσφέρουν τα μήλα ,το σκόρδο, το ωμό κρεμμύδι, οι κόκκοι ρυζιού και βρώμης
  • η κατανάλωση ψαριών και μάλιστα λιπαρών (όπως η σαρδέλα και το σκουμπρί) είναι καλή λόγω της υψηλής περιεκτικότητας τους σε ω-3 λιπαρά οξέα
  • η βιταμίνη Ε επίσης βοηθά στην αύξηση της HDL
  • να καταναλώνετε γάλα και γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά καθώς επίσης και άπαχα τυριά π.χ. ανθότυρο
  • αποφεύγετε τροφές όπως συκώτι, μπέικον, αλλαντικά, λουκάνικα, ζωικό βούτυρο, σοκολάτα
  • ο κρόκος του αυγού παρόλο που περιέχει χοληστερόλη έχει βρεθεί ότι βοηθά στην αύξηση και διατήρηση της HDL λόγω της λεκκιθίνης που περιέχει
  • μια μικρή ποσότητα κόκκινου κρασιού δείχνει να βοηθά π.χ. ένα ποτηράκι κόκκινο ξηρό κρασί την ημέρα
  • ρύθμιση τυχόν υπάρχουσας υπερλιπιδαιμίας

Αλλά κυρίως για την άυξηση της HDL διακοπή του καπνίσματος και καθημερινή μέτριας σε ένταση άσκησητουλάχιστον 4-5 χιλιόμετρα βάδισμα σε γρήγορο ρυθμό

Τέλος ο σωστός διατροφικός προγραμματισμός και γενικότερα ισορροπημένο διαιτολόγιο δρούν καταλυτικά στη ρύθμιση των επιπέδων της χοληστερόλης του αίματος.